Saturday, June 27, 2009

Adik Angkat!? Kejadah Semua Ini!?

Baiklah, disebabkan sudah terlalu lame aku tidak menulis blog, kini aku pun ingin cuba menulis dengan cara yang baru (untuk post ini sahaje) bagi menyakitkan hati semua pembaca (jika ada) blog aku ini.. Mungkin tajuk topik ini telah berjaya menarik perhatian anda semua (jika ada) kerana tajuk tersebut mengandungi tanda seru dan tanda soal yg digunakan sebanyak dua kali untuk menandakan bahawa sesuatu yang rumit atau menarik ingin aku kongsikan kepada semua pembaca (jika ada)..

Adik angkat? Apakah itu adik angkat? Apakah peranan adik angkat di dalam hidup kita ini? Adakah mereka adik yg patut diangkat dan dilontar bg memenuhi masa lapang kita semua? Tidak, jadi tidak bolehlah kita memahami maksud perkataan ini dengan hanya melihat dan mentafsir satu demi satu perkataan "Adik Angkat" ini.. Tapi persoalan yang ingin aku angkat dan lontar kepada semua adalah, apakah peranan adik angkat di dalam hidup mereka ini? Persoalan ini bukan ditujukan kepada mereka yang mengambil adik angkat untuk dijaga kerana mereka adalah anak yatim atau yg sebegitu. Persoalan ini ditujukan kepada mereka yang dengan sengajanye mengambil adik angkat tanpe sebab yang boleh dipersetujui keluarga mereka (seperti jumpe dekat myspace, kemudian dijadikan adik angkat, dan lain-lain yang sepertinya).

Adakah mereka mengambil adik angkat kerana kebosanan? Atau kerana perasaan ingin tahu bagaimana rasanye mempunyai adik (bagi mereka yang tiada adik)? Atau mungkin sekali mereka melakukan perkara begini kerana ingin mengorat si adik angkat tersebut (lelaki begini memang menyedihkan)? Apa-apa pun sebabnya, kini aku ingin bergerak kembali ke topik asal aku.

Ceritanya begini, sahabat aku yg bernama Asyraf Zahardin (yang dengan semangatnye telah mengubah semua ID Acap kepada Asyraf Zahardin [seperti Yahoo Messenger]) mempunyai adik angkat. Bagaimanakah lelaki sebegini secara tiba-tibanya mempunyai adik angkat? Bagi mereka yang tidak mengetahui, tergaru-garulah kepala mereka sambil memikirkan jawapannye. Jawapannya adalah melalui Yahoo Messenger (jika memori aku ini masih betul). Di situ beliau berbual-bual dengan perempuan tersebut dan akhirnye perempuan tersebut meminta sahabatku Asyraf Zahardin untuk menjadi abang angkatnya (bila diceritakan begini agak pelik bunyinya).

Disebabkan perkara ini, aku pun mula mempersoalkan, adakah begitu senang untuk mempunyai adik angkat ini? Apakah tujuannye, aku tidak minat ingin mengetahui. Aku lebih berminat dengan persoalanku iaitu adakah begitu senang untuk mempunyai adik angkat ini? Kebetulannye terdapat seorang perempuan di Myspace aku yg telah mendapat address Yahoo Messenger aku di situ. Beliau pun mengajak aku menjadi kawannya di Yahoo Messenger supaya boleh berbual dari mase ke semasa melalui "chatting". Di situ aku pun malas nak layan perempuan ini kerana aku tidak mengetahui apakah tujuannye untuk Yahoo Messenger bersamaku. Di situ aku pun akibat kebosanan dan ingin tahu, cuba memanggilnye adik angkat (untuk melihat reaksinye sahaja, bukan ingin menjadikan beliau adik angkatku). Di situ beliau pun membalas dengan memanggil aku abang angkat.

Pada mulanye aku tafsir perkara sebegitu hanya sebagai gurauan senda kepada dua-dua pihak. Tetapi rupenye, hanya aku yang berpikiran sebegitu. Perempuan ini secara tiba-tibanye menganggap aku sebagai abang angkatnya yang sebenar (Kenapa? Bukannya aku menjaga beliau pun). Di situ aku pun mulai mengelak perempuan tersebut sebelum beliau menganggap perkara itu serius (sebenarnye sebab aku malas nak layan sahaje).

Kemudian, setelah dua minggu atau seminggu sebegitu. Aku pun membuka Yahoo Messenger aku, di situ aku ternampak nama perempuan di dalam senarai nama aku. Aku pun terpinga-pinga, siapakah perempuan ini? Macam kenal dan macam tak. Jadi kebetulan dia pun tengah online semasa itu. Jadi aku pun tegur beliau. Perbualannye adalah sedikit seperti ini..

Ammar : Hello, who's this?
Amalina Asma Azmi: Who's this?
Ammar: Do u know me? Because I don't remember who u are.
Amalina Asma Azmi: Who are you?
Ammar: Owh, it seems that I do not know you and you yourself do not know me as well. I was just curious due to the fact that you are in my friend list. Owh well.
Amalina Asma Azmi: Owh, okay..

Selepas beberapa hari, perempuan tersebut pun tegur ku di Yahoo Messenger. Beliau pun tanye..

Amalina Asma Azmi : Hello..
Ammar: Yo
Amalina Asma Azmi: Do you remember me?
Ammar: I don't think so.
Amalina Asma Azmi: Okay, I thought I was your "adik angkat".
Ammar: OWH!! Aah la!! Hahahaha! Lupe2! Lupe sgt2! hahahaha!
Amalina Asma Azmi: Whatever, bye.

Begitulah rupenye, perempuan tersebut adalah perempuan yang anggapku sebagai abang angkatnye. Aku tidak menganggap perkara itu membawa apa-apa makna dalam kehidupan aku sehinggakan aku terlupa sepenuhnye tentang perempuan tersebut dalam masa hanya seminggu dua. Aku pun sambung gelak lepas habis perbualan di atas kerana agak lawak di situ pada aku..

Kemudian, baru sahaje sebentar tadi.. Sudah berbulan-bulan aku tidak tegur beliau (buat ape?) dan beliau tidak tegur aku (bagus~). Status Yahoo messenger aku mengatakan "I'm so cool!".. Tiba-tiba beliau tegur aku di Yahoo messenger seperti ini..

Amalina Asma Azmi: yo..can i interrupt 4 a sec?
ammar_haidhar: yo (aku seperti, owh! budak ini)
Amalina Asma Azmi: gud..
Amalina Asma Azmi: did u recgnize me?
ammar_haidhar: I remember~ (aku pun fikir, kenal2)
Amalina Asma Azmi: heck?
Amalina Asma Azmi: who am i?
Amalina Asma Azmi: soalan cepumas*
ammar_haidhar: the person who I called adik angkat about some time ago
ammar_haidhar: what is it that u desire
ammar_haidhar: ? (aku fikir, apakah yang budak ini ingin daripada aku?)
Amalina Asma Azmi: curious dowh
ammar_haidhar: curious tentang ape dowh (dia bercakap dowh kepada aku, aku pun membalas)
Amalina Asma Azmi: everything dowh
ammar_haidhar: maksudnye dowh? (Aku pun menyoal sambil membalas dowh beliau)
Amalina Asma Azmi: xkan xphm dowh?
Amalina Asma Azmi: nvm
ammar_haidhar: terangkan
ammar_haidhar: aku lambat pickup hari nie
Amalina Asma Azmi: nahh..
Amalina Asma Azmi: org cool cpt fhm..
ammar_haidhar: kalau cmtu terangkan la so that aku x pyh remain uncool
Amalina Asma Azmi: myb l8tr..*saje nk buat curiousity melanda
ammar_haidhar: maybe later x kan wujud
ammar_haidhar: so might as well kau explain sementara masih ade
ammar_haidhar: kan2?
Amalina Asma Azmi: k..bye then
Amalina Asma Azmi has signed out. (6/27/2009 1:51 PM)A

Di sini ingin aku terangkan bahawa aku tidak memahami mengapa mereka ingin mempunyai adik angkat. Sungguh tidak bermakna. Sehingga sekarang aku tidak mengetahui apakah yg perempuan ini inginkan dan sehingga sekarang aku tidak ingin mengetahui.

Di situ sahaja aku ingin berkongsi. Terima Kasih.

Paras|t|tuAda|ahKewujudan

24 comments:

Keyrana said...

cool 'dowh'

siddiq said...

x silap aku budak tu tau blog ko gak..hahha

Man im cool. said...

Izinkan aku menerangkan kepada tuan, bahawa konsep adik, abang, kakak angkat ini adalah sama juga dengan konsep lelaki atau perempuan simpanan bagi mereka-mereka yang telah beristeri atau bersuami, tetapi, konsep ini digunakan luas dikalangan mereka-mereka yang berawek atau berpakwe dan mereka(bagi pihak perempuan) inginkan lelaki pilihan mereka menjadi pakwe mereka tetapi malangnya lelaki tersebut telah mempunyai awek, jadi perempuan-perempuan tersebut sanggup menjadikan diri mereka sebagai perempuan simpanan lelaki itu. Ini adalah semata-mata untuk memuaskan nafsu shahwat yang amat gersang terhadap lelaki-lelaki tersebut, mereka inginkan kepuasan di atas kamar~

"So apsal ko tak faham2 dia nak ape? She wants to fuck you!!~"

siddiq said...

lol, asal mcm abudy je comment atas ni..haha

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

to man im cool...
disini sy ingin melontarkan pandangan sy terhadap anda...
sy juga mempunyai seorg adik angkat...sy tidak menganggap yg seorang adik angkat itu perempuan simpanan sy...sy cuma menganggap die sbgai prmpn biasa shj...dan tidak lebih dari itu...sy juga xtau mengapa die ingin menjadikan sy sebgai abgnye...tetapi bg sy yg sudah mempunyai kekasih hati, sy tidak pernah sesekali curang terhadapnya kekasih hati sy...
so disini sy ingin mengangkat satu perkara dimana kata2 anda itu tidak dpt di-apply pada diri sy...mgkin anda shj yg merasa seperti itu...atau mungkin anda pernah mempunyai pengalaman dimana awek anda melakukan perkara seperti itu...dan ia akan membuatkan anda satu keputusan dimana anda mengatakan adik angkat itu seorang perempuan/lelaki simpanan...anda tidak boleh mmbuat keputusan berdasarkan emosi...kerana ia akan mmbuatkan anda menjadi seorg bias dan prejudice...
terima kasih

FatRock said...

akak utm tu nak nak jadikan aku adik angkat dia,
maknanye...
she wants to fuck me..??
WOAH

Saleha said...

like keyrana said, cool dowh. hahaha lol i dont get this adik/abang/kakak angkat thing as well. =/ it doesnt exist in my dictionary, sorry.

Delinquentility of MuriL said...

wow,hahaha.....
kalau betol lah apa yg diperkatan oleyh siddiz,...errmm....
BEST GILER!!!....harap2 lah budak tu bacer blog ko ni

Amir Hamzah said...
This comment has been removed by the author.
Man I'm So FUCKING cool said...

Kepada mamat yang mempunyai adik angkat, Asyraf Zahardin;

Aku memberikan pendapat adalah lain daripada kes tuan, contoh pihak yang gersang adalah adik angkat tuan, tiada pula saya menyebutkan didalam komen terdahulu saya bahawa anda, Asyraf Zahardin amat gersang terhadap adik angkat anda dan ingin mencurangkan diri terhadap awek anda, tetapi apa yang saya ingin sampaikan adalah didalam kes-kes tertentu. Tuan mempunyai perasaan yang kuat terasa sehinggakan tuan pun tidak dapat merasakan adakah komen-komen orang-orang lain adalah ditujukan kepada tuan atau kepada pihak lain. Tuan juga adalah antara pihak-pihak yang mempunyai adik angkat, jadi pengulasan tuan tidak akan diterima oleh orang ramai kerana tuan akan dianggap sebagai hipokrit yang nyata! Tuan tidak dapat menerima kenyataan bahawa tuan telah mempunyai adik angkat yang teramat gersang terhadap tuan ataupun tuan sahaja yang tidak dapat merasakan atas perkara itu kerana tuan teramat lah gay atau homoseksual.

Lagipun, orang-orang yang nama macam Asyraf Zahardin mana boleh dipercayai. Pada tahun 2001,telahpun ramai gadis-gadis dirogol oleh perogol bernama Asyraf Zahardin, terdapat banyak berita tentangnya di surat-surat khabar lama. Jika tuan ingin menjual surat khabar lama kepada apek cina beng yang akan membelinya, kebanyakan artikel menceritakan tentang kisah hidup sedih perogol tersebut kerana kes ini adalah amat serius pada masa dahulu kala. Sekarang ni kalau sebut Asyraf Zahardin, mane ade orang nak pandang kerana beliau telah menjadi seorang homoseksual 'predator'. Tidak hairanlah..... kate budak sungai~!!!

Man im cool. said...

Kepada mamat yang bernama Kuyem;
Bapak perasan ko dowh!

Tuan, tuan jangan lah bermimpi di siang hari ini. Tuan tidak akan dapat meniduri perempuan tersebut kerana dia 'ingin' sahaja menjadikan tuan adik angkatnya, ini kerana dia mempunyai 'fetish' terhadap lelaki-lelaki yang berbadan 'sasa' seperti tuan, malangnya, tuan tak akan jadi adik angkatnya, jadi, teruskan mimpi mustahil tersebut~ (Dream on bitch!)

Abudi Alsagoff said...

Kepada Acap;
Tuan adalah seorang yang homoseksual, jadi tuan tidak akan mendapat layanan yang baik kerana ini adalah diskriminasi DUNIA terhadap homoseksual yang teramat 'sick' dan juga mempunyai minda yang terbantut. Jadi, berhentilah bermimpi untuk memberi pendapat disini, disini tiada tempat untuk mamat-mamat homo dan lagi-lagi yang telahpun mempunyai adik angkat untuk bersuara. Pendapat anda akan ditolak serta merta semata-mata adalah kerana anda homo!!!!

Anonymous said...

Abudi semangat sial~

Anonymous said...

Salam~
kata2 anda yg mengatakan sy ini seorg homo adalah satu fitnah~
dosa memfitnah adalah lebih besar drpd mmbunuh...baik anda mmbunuh org drpd menimbulkan fitnah...wee~ kata2 anda tidak boleh diapply kepada semua org yg mempunyai adik/abg/akak angkat...jd disini kata2 dan statement anda tidak kukuh...sekian...wassalam...

Anonymous said...

Topik nie secara x lgsg ttb acap yg kene.

Amir Hamzah said...

what der fuck is going on here? hahaha!! tak boleh blah la wey korang cakap melayu. hahahaha!!!

but seriously, adik angkat = mistress most of the time. slalunye orang yang dah ade relationship ade adik angkat. its kind of like a loophole in our society u know. Contohnye, kalau kuar jalan2 ngan adik angkat, maybe not so bad as going out with someone without that label. so the girlfriend will have a hard time arguing about that.

but maybe mr asyraf zahardin is different. maybe he genuinely feels that his adopted sister (direct translation) is nothing more than just a well, an adopted sister. or maybe not. who knows. hahaha!!

Anonymous said...

this topic is so cool, I can shit myself to death due to amazement.. XD

Abudi Alsagoff said...

Homo homo homo homo!!!!

Saleha said...

aku hanya mampu tertawa. hahahaah!!

Anonymous said...

Yes, I have to agree with amir and abudi. It is due to a hidden attraction that made people want to have an "adik angkat".. Those who refuse this fact is only because they refuse to see the fact understandable by many others. I will give you a question in hope that you will realize how true it really is. You have an adopted sister, that is only because u are a guy. Would you like to or would you agree to have an adopted smaller brother? (The basic reaction would be, wtf, so gay!) Yes, that is only because it is true. Even though a small amount of people may reject this statement and point of view, but the majority of our community have this point of view. And I don't think you can convince our whole society by simply rejecting their point of view towards such matter. Because it is mostly true. People usually try to find themselves a reason so that they will not feel guilty doing so.

Yes, you convinced urself.. But others?

Delinquentility of MuriL said...

YES!!! NO DOUBT!!!

Iceholic said...

WOA!ak baru je bace ur blog!

Am I crazy to be feeling humiliated like u went about telling em’ about our conversations..through ym?wtf?!!hate u moron! Pandai ko putar belit kan citer..
Now I felt like a stupido!
So,ni citer sbenar..
Wait..boleh plak ko simpan sume our conversation ek?
Heh..nmpk sgt aku kasi impak kat life ko DOWH!..yay!!ak jadik popular!wohhoo!
Ok..kawan2..so here’s da story begin..
First,ammar called me..
Hai adik angkat”
Then I was like eh?pehal lak mamat nie?silap org ke?but not..

Ak x bls pon..”hye abg angkat”!(bodoh!)
But then..selang beberape hari dia panggil aku ‘adik angkat” again..
N again..ak x bls pon dgn perkataan abg angkat.
But this time..after he called me’adik angkat”more than twice..
So,ak panggl r die abg angkat(ngok)but hey,dun worry..ak x amek serious pon..

N time tu mane r ak taw dy just nk wat “experiment-about-macam mane-expresi-budak-pompuan-bila-ak-pangil-adik –angkat-hoho”

Paras|te said...

I don't feel like defending my statements in my post because it would lead to an argument with this chick which I would basically like to avoid due to the fact that she is creeping me out. Haha, it almost felt like I am being stalked or something. Woah~!

Although I am a bit confused with her statements, but I can see what she is trying to achieve. But that is hardly possible seeing that the approach that she made was wrong in the first place.

To think that this topic would cause such a drama, haha~!